CBS Reality rămâne în grila UPC - Zona de televiziune

CBS Reality rămâne în grila UPC


UPC România a anunțat la data de 10 iunie 2017, prin intermediul canalului informativ „Info UPC”, că începând cu data de 1 iulie 2017, canalul CBS Reality nu va mai face parte din grila furnizorului de servicii de televiziune prin cablu.

Anunțul nu preciza și motivele care stau la baza deciziei de a se renunța la acest canal, însă a fost menționat faptul că programele Viasat Explore, E! și Da Vinci Learning vor fi disponibile tuturor clienților UPC România în perioada 15 iunie 2017-15 iulie 2017.

La data de 1 iulie 2017, programul nu a fost eliminat din grilă, iar anunțul menționa că noua dată la care acesta va fi scos din grilă era 5 iulie 2017.

Miercurea trecută, UPC România nu a renunțat la transmiterea acestui canal, iar anunțurile cu privire la eliminarea lui au dispărut.

Contactați de Zona de televiziune, reprezentanții UPC România au precizat că programul va fi disponibil în continuare în grila de programe, fără niciun alt detaliu.

Reprezentanții Tematic Media Group (fostul Tematic Cable), compania care distribuie CBS Reality pe teritoriul României, încă nu ne-au emis punctul lor de vedere oficial cu privire la această situație.

Între timp în Europa...

Trebuie menționat faptul că filalele maghiare, cehe, slovace și poloneze ale gigantului UPC au anunțat pe site-urile lor* că CBS Reality (alături de CBS Action și CBS Europa HD în Polonia), va fi eliminat tot de la acea dată, inclusiv de pe platforma de televiziune digitală prin satelit UPC Direct (în Ungaria) și freeSAT (în Cehia și Slovacia).

*Site-ul polonez Media2.pl a scris la data de 30 mai 2017 despre schimbarea din grila UPC Polonia aici: https://media2.pl/media/142133-UPC-Polska-usunie-z-oferty-kanaly-CBS.html

UPC Ungaria a emis din nou termenii și condițiile care au intrat în vigoare la data de 1 iulie 2017, menționând că CBS Reality nu va mai fi eliminat: https://www.upc.hu/pdf/kozlemeny_ASZF_20170701_II.pdf.

Nici celelalte filiale europene ale UPC-ului nu au renunțat până la urmă la retransmisia acestui canal.

Istoricul lui CBS Reality în România, precum și proprietarii canalului

CBS Reality a fost lansat la data de 1 decembrie 1999 sub numele de Reality TV ca fiind un canal inspirat din viața reală, pentru o audiență vastă. Programele difuzare acopereau evenimente din viața de zi cu zi, până la cele cu adevărat extraordinare. Reality TV prezenta documentare care arătau „mari evadări” și salvări dramatice în lupta omului cu natura, dar și emisiuni care examinau viețile reale și ocupațiile oamenilor. Programele Reality TV expuneau cei mai răi criminali ai lumii, precum și șoferii cei mai nepotriviți.

Reality TV a fost lansat în urma unui joint-venture între Zone Vision Networks (o companie înființată de Chris Wronski la începutul anilor '90, care s-a ocupat, printre altele, și de reprezentarea canalelor Discovery, Eurosport, Hallmark Channel, MTV și Cartoon Network în România) și UPCtv, divizia reponsabilă de crearea de canale, marketing și distribuție a companiei de telecomunicații UPC.

Reality TV a fost lansat în România în anul 2002, în grilele Astral Telecom (în pachetul de bază) și RCS (cu ocazia lansării noului pachet „Extra”, în orașul București, la data de 1 iulie 2002). Programele erau subtitrate în limba română.

În anul 2003, UGC Europe, Inc., compania care deținea furnizorul de servicii de telecomunicații pan-european UPC, și-a grupat activitățile în două mari divizii: UPC Broadband, pentru serviciile de telecomunicații (televiziune, internet și telefonie fixă) adresate persoaneleor fizice, și chello media, care reunea activitățile interactive (precum ghidul electronic de programe, în țări precum Austria și Olanda, dar și alte aplicații care funcționează cu ajutorul web-ului), serviciile de internet fix în anumite țări (de exemplu Ungaria; în România, serviciile de internet chello nu au fost disponibile), servicii de filme în sistem PPV, VOD și NVOD, dar și ramura care se ocupa de canalele tematice de televiziune și de crearea de conținut audiovizual. Astfel, UPCtv a fost asorbit de chello media. Canalele deținute de chello media la sfârșitul anului 2003 erau Reality TV (în joint-venture cu Zone Vision Networks, cum a fost menționat mai sus), Extreme Sports Channel (un alt joint-venture) și Club (în România, acum Fine Living).

În luna ianuarie a anului 2005, chellomedia a achiziționat 87,5% din compania Zone Vision Networks.

La data de 26 iunie 2006, Zone Vision Networks a devenit Zonemedia, iar Reality TV a devenit Zone Reality, după un proces de rebranding care a vizat mai multe canale din portofoliul chello media, în urma căruia și canelele Romantica, Club și EUROPA europa au fost transformate în Zone Romantica, Zone Club, respectiv Zone Europa. Cel din urmă a fost disponibil și în România, fiind destinat doar piețelor din Polonia și Ungaria.

În iulie 2007, Chellomedia cumpără și restul de 12,5% din Zonemedia, iar trei luni mai târziu, în octombrie 2007, Zonemedia devine Chello Zone.

În luna februarie a anului 2008, Zone Reality devine membru al Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA), iar stația va avea audiențele raportate în cadrul serviciului de măsurare a audiențelor TV. În luna martie 2008, Zone Reality a înregistrat un share pe segmentul urban de 0,3%, în timp ce alte canale de documentare, precum Discovery Channel, National Geographic și Nat Geo Wild aveau share-uri de 0,9%, 0,6%, respectiv 0% pe segmentul urban.

La data de 1 august 2012, CBS a anunțat extinderea partneriatului cu Chello Zone, început în anul 2009 pentru canalele din Regatul Unit, și pentru canalele din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Astfel, s-a creat un joint-venture între Chello Zone (70% din participare) și CBS Studios International (30% din participare), iar în România, Zone Reality a fost relansat ca CBS Reality la data de 3 decembrie 2012, cu o grilă împrospătată de programe, aducând serii precum „Judecătoarea Judy” și „Primele 48 de ore”.

La data de 1 august 2013, CBS Reality a trecut la formatul de imagine 16:9, pentru televizoarele cu ecran lat.

Liberty Global plc a emis un comunicat în octombrie 2013 în care a precizat că va vinde divizia de conținut Chellomedia (cu excepția a două canale olandeze) către AMC Networks, Inc. pentru 1 miliard de dolari americani. Tranzacția a fost finalizată în februarie 2014, iar la data de 8 iulie 2014, AMC Networks a redenumit Chellomedia în AMC Networks International. Astfel, CBS Reality rămâne în continuare sub umbrela vechiului Zone, prin divizia AMC Networks International – Zone (EMEA).

În luna ianuarie 2016, CBS Reality a încetat să mai vândă publicitate în România. În ultimii ani, agenția Thematic Channels a asigurat publictatea pe acest canal. Tot din acea lună, CBS Reality nu mai figurează ca membru al Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA). În decembrie 2015, CBS Reality avea o cotă de piață de 0,06% pe segmentul de public care provine de la orașe.

În februarie 2016, semnalul creat special pentru România și Ungaria, pentru a vinde publicitate locală, a fost închis. Furnizorii de servicii de televiziune au fost înștiințați să preia semnalul pan-european, fără reclame sau promo-uri în limba română.

Unde mai poate fi recepționat CBS Reality?

În prezent, CBS Reality poate fi regăsit în grilele UPC România (canalul 303, în pachetul Play Familia), RCS & RDS - serviciul de televiziune prin satelit (canalul 33 pentru decodoarele standard, canalul 39 pentru decodoarele HD, în pachetul Bază), Focus Sat (canalul 34, în pachetul Familia), AKTA (canalul 62, în pachetul AKTA Evolution), dar și în grilele altor operatori locali.

La data de 1 octombrie 2012, RCS & RDS a înlocuit CBS Reality (pe atunci încă Zone Reality) cu DIGI World, în grilele de televiziune digitală prin cablu. Orange România a oferit canalul de televiziune încă de la lansarea serviciului de televiziune digitală prin satelit (iunie 2013) până la data de 30 octombrie 2015. În ambele cazuri, nu au fost prezentate motivele oficiale pentru care canalul de televiziune a fost eliminat.

Surse:

http://www.uk.amcnetworks.com/corporate.php
https://www.thefreelibrary.com/EXPO+24X7+TEST+TRANSMISSIONS+START+ON+TELSTAR+12.-a062815278
http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/upctv-launches-7-new-channels-across-europe-156579535.html
http://web.archive.org/web/20031203155612fw_/http://www.unitedglobal.com:80/euFmain.cfm
http://web.archive.org/web/20050306183521/http://www.ugceurope.com:80/Divisions/
http://rethink-wireless.com/2005/01/18/iberty-Global-emerges-from-UGC-and-Liberty-International-merger/
http://www.afaqs.com/news/story/10872_UGC-acquires-Reality-TV-owners-Zone-Vision
http://www.parabola.cz/clanky/2166/kanaly-reality-club-a-romantica-od-pondeli-s-novymi-logy-i-nazvy/
http://web.archive.org/web/20080307041333/http://www.zonemedia.net:80/Corporate_Info/History/
https://www.cbscorporation.com/2012/08/cbs-and-chellomedia-expand-partnership-for-international-television-channels/
http://www.libertyglobal.com/pdf/press-release/10-28-Liberty-Global-Agrees-to-Sell-Chellomedia-Final.pdf
http://www.libertyglobal.com/pdf/press-release/02-03-2014-Chello-Media-Closing-FINAL.pdf
http://www.amcnetworks.com/press-releases/amc-networks-re-brands-chellomedia
Previous
Next Post »